• ,,Georgia, Angus i przytulanki’’ w wykonaniu Młodzieży

• Medialny wyjazd „młodych z pasją”

• Znane i mniej znane Twarze Jeżowskiej Kultury

Młodzi w Przemyślu

Projekt „Młodzi z pasją działają aktywnie” realizowany przez Centrum Realizacji Inicjatyw „ANIMUS” w Jeżowem powoli dobiega końca. Nie oznacza to jednak, że młodzież z Jeżowego i Cholewianej Góry przestała organizować inicjatywy. Razem z koordynatorem projektu panem Robertem Bednarzem młodzi zorganizowali wyjazd do Przemyśla, pięknego miasta na Podkarpaciu. Było to jedno z ostatnich działań całego przedsięwzięcia.

Grupa wraz z panem Robertem oraz z opiekunkami, tj. z panią dyrektor Publicznego Gimnazjum w Jeżowem, Krystyną Jabłońską oraz nauczycielką z Zespołu Szkół w Cholewianej Górze, panią Elżbietą Rogalą wyjechała wczesnym rankiem 19.06.2013 w stronę ziemi przemyskiej. Na miejscu czekał już na wszystkich pan przewodnik Jarosław Skrzymowski. Nasz wyjazd edukacyjny zaczęliśmy od spaceru wzdłuż rzeki San. Przewodnik opowiadał nam historię Przemyśla oraz omawiał jak ważną rolę odgrywało to miasto dla Polski. Następnie spacerowaliśmy po Starówce. Byliśmy na Wzgórzu Zamkowym z reliktami najstarszej zabudowy: rotundy i palatium, Bazylice Mniejszej - XV-wiecznej Archikatedrze oraz mogliśmy zobaczyć panoramę Starego Miasta z wieży katedralnej. Mogliśmy także zobaczyć wnętrze kościoła greckokatolickiego. Następnie pojechaliśmy na Wzgórze Zniesienie z reliktami fortu nr XVI „Zniesienie”. Mogliśmy szusować na zjeżdżalni grawitacyjnej na terenie POSiR, co było świetną atrakcją dla wszystkich. Po tej wspaniałej zabawie udaliśmy się na obiad do restauracji w hotelu „Pod Białym Orłem”. Po posiłku wsiedliśmy do autobusu i ruszyliśmy na strzelnicę, która była wyśmienitą atrakcją tego wyjazdu pomimo wcześniejszych obaw. Kiedy już każdy spróbował strzelić w „10”, udaliśmy się do następnego, ale już ostatniego miejsca naszej wycieczki po ziemi przemyskiej - do Arboretum Zakładu Fizjograficznego w Bolestraszycach. Mogliśmy tam zobaczyć przeróżne rośliny, których nie możemy spotkać na co dzień. Po pamiątkowym zdjęciu z komarami, które przez cały czas nam towarzyszyły, wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Z uśmiechem na twarzy wracaliśmy do domu, bo każdemu ten wyjazd się podobał i na pewno zapadną nam w pamięci te przepiękne widoki Przemyśla.

Joanna Rogala

Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu:: Młodzi w Przemyślu::